Publikationen und Konferenzen

Beltman, S., Mansfield, C. F., Collie, R., & Hascher, T. (in press). Teacher coping self-efficacy and COVID: Does an online intervention make a difference for teacher well-being? In A. Matsopoulos et al. (Eds.), Global perspectives on resilience, well being, mental health in schools, families and communities. Cross cultural, transdisciplinary & multisystemic interventions: Reflections and new meanings. Springer.

Cramer, C., Röhl, S., Hagenauer, G., & Hascher, T. (2025). Lehrperson bleiben: Wege und Professionalisierung im Berufsverlauf. In M. Syring, T. Bohl, A. Gröschner & A. Scheunpflug (Hrsg.), Studienbuch Bildungswissenschaften. (S. 263-283). Klinkhardt utb.

Hascher, T., & Krummenacher, I. (2024). Gesundheit und Resilienz von Studierenden des Lehrberufs: Ein Einblick mit spezifischen Bezügen zum Studium in der Schweiz. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 24(1), 6–19. https://doi.org/10.36950/bzl.42.1.2024.10362

Krummenacher, I., Guidon, I., & Hascher, T. (2024). Entwicklung und Implementierung der Lernplattform FoResT zur Resilienzförderung bei Studierenden der Lehrer:innenbildung. MedienPädagogik, 440-472. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2024.12.09.X

Krummenacher, I., Hascher, T., Mansfield, C. F., Beltman,S., Mori, J., & Guidon, I: (2024). Navigating the paradox between professional challenges and teacher well-being: The role of strategies within the resilience process. Frontline Learning Research, 12(4), 85– 112. https://doi.org/10.14786/flr.v12i4.1211

Hascher, T. (2023). Von der Bedeutung der Emotionen im Praktikum der Lehramtsausbildung. SEMINAR, 31(1), 123–134. https://doi.org/10.3278/SEM2303W010

Krummenacher, I., Guidon, I., Mori, J. & Hascher, T. (2024, August). Fostering Resilience: A Qualitative Exploration of Experiences with a Learning Platform. 18th International Conference on Motivation (ICM), University of Bern, Bern, Switzerland.

Krummenacher, I., Guidon, I., Mori, J. & Hascher, T. (2024, July). Presentation at 2024 Junior Researchers Conference (JURE), University of Sevilla, Spain.

Hascher, T., Krummenacher, I., Guidon, I. & I., Mori, J. (2024, July). Promoting Resilience in Pre-Service Teachers: An Intervention Study Based on a Learning Platform. SGBF 2024 – SIMPOSIO 04: Teachers' Health – Antecedents and Promotion.

Hascher, T., Krummenacher, I., Guidon, I., & Mori, J. (2024, July). Promoting Resilience in Pre-Service Teachers: An Intervention Study Based on a Learning Platform. Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2024, Riga.

Krummenacher, I. (2023, May). FoResT: Fostering Resilience in Teacher Education. Osons les échanges pédagogiques: 21ème Journée des enseignant·es, Bildung Bern & Syndicat des enseignants francophones, CIP, BeLEARN

Krummenacher, I., Guidon, I., Mori, J. & Hascher, T. (2024, February). Fostering Resilience in Teacher Education: FoResT – "Where do we stand?". Edith Cowan University (ECU), Perth.

Krummenacher, I., Guidon, I., Mori, J. & Hascher, T., (2024, February). Fostering Resilience in Teacher Education: FoResT – "What Do We Do in Our Work?". Wellbeing and Education Research Community (WE), Edith Cowan University (ECU), Perth.

Krummenacher, I., Hascher, T., &. Mori, J. (2023, December). Fostering Resilience in Teacher Education. Institutskonferenz IPS, Bern.

Krummenacher, I. (2023, October) FoResT- Fostering Resilience in Teacher Education: The Journey of an Online Platform. Forschungskolloquium, Bern.

Krummenacher, I., Hascher, T., &. Mori, J. (2023, August) Understanding the resilience process from teachers’ perspectives. Paper presented at 20th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aristotle University of Thessaloniki and University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.

Krummenacher, I., Hascher, T., & Mori, J. (2023, June). Entwicklung und Implementierung einer Lernplattform zur Resilienzförderung von (angehenden) Lehrpersonen. Beitrag präsentiert an der Tagung «Auf dem Weg zu einer zukunftstragenden Lehr-Lernkultur? – 'Positive Education' in der (digitalisierten) Hochschuldidaktik», Pädagogische Hochschule Bern, Schweiz.

Krummenacher, I., Hascher, T., & Mori, J. (2023, June). FoResT – Fostering Resilience in Teacher Education. Wissenschaftliche Beiratssitzung, Universität Bern, Bern, Switzerland. 1/3 University of Bern | M. Sc. Isabelle Krummenacher

Krummenacher, I., & Hascher, T. (2023, March). FoResT – Fostering Resilience in Teacher Education. FOMA-Atelier: Förderung von Innovationsprojekten an der Phil.-hum. Fakultät, Universität Bern, Bern, Switzerland.

Hascher, T., Krummenacher, I., Morinaj, J., Guidon, I., Beltman, S., & Mansfield, C. (2022, June). Understanding the Resilience Process from Teachers’ Perspectives. 10th International SELF Conference.

Krummenacher, I., Guidon, I., Hascher, T., & Mori, J. (2022, September). Resilienz von Lehrpersonen – Was können wir für die Lehrer*innenbildung lernen? Symposium SGBF 2022 – Das Wohlbefinden von (angehenden) Lehrpersonen. Beitrag präsentiert am Jahreskongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) und der Schweizerischen Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung (SGL) 2022, Universität Lausanne, Schweiz.

Krummenacher, I., Guidon, I., Hascher, T.& Morinaj. (2022, September). Fostering Resilience in Teacher Education. 25-jähriges Jubiläum der Schweizerischen Gesellschaft für Gesundheitspsychologie (SGGPsy / SSPsyS / SSPsiS): Gesundheitsförderung und Prävention – 25 Jahre Gesundheitspsychologie in der Schweiz.

Krummenacher, I., Hascher, T., & Mori, J. (2022, May). FoResT (Fostering Resilience in Teacher Education): Projektplanung. Sitzung der Abteilung Schul- und Unterrichtsforschung Krummenacher, I., Hascher, T., & Mori, J. (2022, April 29). Understanding the Resilience Process That Contributes to Teacher Well-Being: A Qualitative Study with Swiss Teachers. Forschungskolloquium, Bern.